Persbericht 67 – 2019

Open huis – Jeugd Hobby Centrum.

Zaterdag 29 september OPEN HUIS – Jeugd Hobby Centrum Hoogstraat 17 5451 BH –Mill, van 10.00-12.00 uur. Naar een zeer succes volle start van het afgelopen seizoen, is het Jeugd Hobby Centrum in de gem. Mill nu definitief.

Elke maand worden  er 5 hobby s aangeboden in de vorm van een 2 uur durende workshop. Door vrijwilligers van het hobby centrum worden de beginselen uitgelegd waarna de kinderen zelf aan de slag gaan. De hobby’s zijn: Timmeren/houtbewerking – Schilderen – Tekenen – Boetseren/keramiek – Creatief/knutselen.

Door het hobby centrum worden alle materialen ter beschikking gesteld, van schildersezels tot hout enz. Natuurlijk kun je als je creatie af is bij de volgende bijeenkomst een ander hobby kiezen.

Vanaf 9 oktober is inschrijving via www.sjorscreatief.nl. mogelijk. Afgelopen seizoen hebben 300 kinderen actief meegedaan, nu een kleine uitbreiding tot 350. Het Jeugd Hobby Centrum stelt zich als doel om de creatieve ontwikkeling –vaardigheden van zowel jongens als meisjes van 6 tot 12 jaar, te bevorderen met behulp van een uitgebreid assortiment materialen en technieken.

Achtergrond: de jeugd te leren zinvol gebruik te maken van hun vrije tijd door kennis te maken met verschillende creatieve mogelijkheden. Deze zelf aan te leren en toe te passen, waardoor eigen creativiteit tot ontplooiing komt. Creatieve hobby’s helpen jongeren zichzelf te uiten op hun manier, wat veel voldoening kan geven. Jammer genoeg bestaan er nog maar zeer weinig plaatsen waar creatieve hobby’s door jeugdigen uitgeoefend kunnen worden.

Zaterdag 29 september kunt u kennismaking met diverse vrijwilligers, deze laten zien wat er allemaal mogelijk is. Datums bijeenkomsten zijn : dinsdag 29 oktober,26 november, december , 21 januari,18 februari, 17 maart,14 april, en 12 mei

Voor meer informatie: www.jeugdhobbycentrum.nl  – info@jeugdhobbycentrum.nl